تکمیل نخستین موزه زیرآبی در استرالیا ، موزه زیر آب در شهر کَن فرانسه هم ساخته می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، ساخت نخستین موزه هنر زیر آب نیمکره جنوبی، در استرالیا به خاتمه رسید. این موزه در عمق 18 متری زیر دریا ساخته شده است که 9 متر و نیم ارتفاع و بیش از 160 تُن وزن دارد.

تکمیل نخستین موزه زیرآبی در استرالیا ، موزه زیر آب در شهر کَن فرانسه هم ساخته می گردد

جیسون دیکرز تیلور (Jason deCaires Taylor) مجسمه ساز دریایی، گفت، در عملیات تکمیل این پروژه 9 ماهه، از فولاد ضدزنگ و سیمان مخصوص زیرآب استفاده شده است.

وی اضافه نمود: این موزه در عمق 18 متری زیر دریا ساخته شده است که 9 متر و نیم ارتفاع و بیش از 160 تُن وزن دارد.

این هنرمند مجسمه ساز، گفت: در این موزه حدود 20 مجسمه کار گذاشته شده است که هر یک، فعالیت متفاوتی را در زیر آب انجام می دهند.

قرار است نخستین موزه هنر زیرآب نیمکره جنوبی، در استرالیا که دولت ایالتی کوئینزلند و موزه هنر زیرآب هزینه احداث آن را تامین نموده اند، آوریل 2020 به روی عموم باز گردد.

دیکرز تیلور با اشاره به تنوع و گوناگونی ماهی های اطراف موزه، ابراز امیدواری کرد که گردشگران، دانشمندان و جمعیت زیادی از مشاهده مجسمه های زیرآبی استقبال نمایند.

براساس اعلام خبرگزاری شینهوا، وی در عین حال تاکید نمود که از سیستم رزرو برای بازدید استفاده می گردد تا از شلوغی بیش از حد جلوگیری گردد.

شهر کَن در فرانسه نیز قرار است در سال جدید میلادی میزبان نخستین موزه زیرآب در این کشور و مدیترانه باشد. شش اثر هنری از دیکرز تیلور پیکرتراش انگلیسی در این اکوموزه به نمایش درمی آید. این آثار در آب غوطه ور شده و به پایین رانده می شوند تا به کف دریا رسند. هر یک از آثار، 8 تن وزن و 2 متر ارتفاع دارند و پیش بینی می گردد که جملگی یک محوطه 54 متری را بپوشانند.

این هنرمند که از فعالان زیست محیطی است، تا به امروز مسئول خلق بیش از یک هزار مجسمه آبی شناخته شده است. وی در سال 2006 اولین موزه مشابه را در خلیج مولینر (Molinere Bay) در کشور گرانادا در دریای کارائیب افتتاح کرد.

هدف از این نوع هنر نو که آمیخته با زیباشناسی سنتی است، افزایش سطح توجهات به پاکی محیط زیست و نگرانی های مربوط به آن است. از اینرو، اکوموزه های دیکرز تیلور در سراسر دنیا برگزار می گردد تا بازتاب دهنده مشکلاتی دنیای باشد که موجودات ساکن زیر آب را تحت تاثیر قرار می دهند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: چمدان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31170

به "تکمیل نخستین موزه زیرآبی در استرالیا ، موزه زیر آب در شهر کَن فرانسه هم ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل نخستین موزه زیرآبی در استرالیا ، موزه زیر آب در شهر کَن فرانسه هم ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید