فراوری بومی دستگاه پروتز عصبی حرکتی

به گزارش مهسان بلاگ، استاد گروه مهندسی پزشکی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دستگاه پروتز عصبی حرکتی برای رکاب زدن افراد دچار ضایعه قطع نخاعی توسط دانشمندان و نخبگان داخل کشور ساخته شد .

فراوری بومی دستگاه پروتز عصبی حرکتی

عباس عرفانیان استاد گروه مهندسی پزشکی دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره ساخت دستگاه پروتز عصبی حرکتی گفت: این دستگاه به افراد دچار ضایعه نخاعی و MS امکان می دهد تا با رکاب زدن مداوم از ایجاد عوارض خطرناکی همچون پوکی استخوان، زخم بستر، عفونت های کلیوی و مثانه، نارسایی های قلبی و عروقی و غیره جلوگیری نمایند.

آمادگی فراوری انبوه دستگاه پروتز عصبی حرکتی را داریم

وی با اشاره به اینکه فراوری دستگاه پروتز عصبی حرکتی در پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران فراوری شده است ، اضافه نمود: این دستگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است و اکنون آمادگی فراوری انبوه آن را داریم.

دستگاه پروتز عصبی داخلی به یک دهم قیمت خارجی به فروش می رسد

عرفانیان با تاکید بر اینکه دستگاه پروتز عصبی حرکتی برای نخستین بار در داخل کشور ساخته شده است،توضیح داد: دستگاه پروتز عصبی حرکتی مشابه خارجی دارد که البته قیمت آن بین 15 تا 20 هزار دلار است اما دستگاه فراوری داخلی نیز به یک دهم قیمت خارجی به فروش می رسد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31648

به "فراوری بومی دستگاه پروتز عصبی حرکتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بومی دستگاه پروتز عصبی حرکتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید