توضیحات تورک درباره جلسه رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی

به گزارش مهسان بلاگ، مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق توضیحاتی درباره نشست رسیدگی به اتفاقات و حاشیه های دیدار فینال جام حذفی ارائه کرد.

توضیحات تورک درباره جلسه رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره نشست امروز (دوشنبه) این کمیته در خصوص اتفاقات دیدار فینال جام حذفی گفت: از شب گذشته و پس از اتفاقات اتفاق افتاده در دیدار تیم های پرسپولیس و داماش، پرونده ای در کمیته اخلاق تشکیل شد. امروز هم از طرف فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و دادستانی کل کشور به اهواز عزیمت کردیم و جلساتی را با مسئولان ارشد مختلف برگزار کردیم. مجموعه گزارش های دریافتی را در نهایت در اختیار رئیس محترم فدراسیون فوتبال قرار خواهیم داد که هم اینک در کنگره فیفا و کنفدراسیون و همچنین هیئت رئیسه AFC حضور دارد.

وی ادامه داد: مسئولیت برقراری امنیت استادیوم ها با سازمان لیگ نیست و نهادهای دیگری نظیر نیروی انتظامی، شورای تأمین استان و دیگر مراجع ذی صلاح وظیفه تأمین امنیت استادیوم ها را به عهده دارند. شورای تأمین در ارتباط با برگزاری مسابقه تشکیل شده بود، اما در بحث اجرا مسائلی است که باید مورد آنالیز قرار گیرد. در این ارتباط به نظر می رسد از سوی بعضی نهادها کوتاهی اتفاق افتاده است. تجهیز نبودن استادیوم ها به دوربین و بحث امکانات فروش بلیت الکترونیک از مباحثی است که به صورت جدی باید مورد آنالیز قرار بگیرد. بلیت فروشی از لحاظ ضوابط انجام شد و در حالی که ظرفیت استادیوم 28 هزار نفر بود، برای 20 هزار نفر بلیت فروشی صورت گرفت، با وجود این، متأسفیم که می بینیم بیش از 30 هزار نفر وارد استادیوم شدند و در قسمت های خطرناکی مانند نرده ها بعضاً استقرار یافتند.

رئیس کمیته اخلاق در ادامه توضیح داد: قطعاً وقتی فروش بلیت به صورت الکترونیکی باشد و دوربین های مداربسته نیز در استادیوم ها استقرار یابند، کنترل نیروی انتظامی بیش از پیش خواهد بود. لذا انتظار از وزارت ورزش و جوانان این است که ضمن تأکید بر حقوق فوتبال، استادیوم ها را به امکانات مدرن مجهز نمایند.

تورک اضافه نمود: در بخش سازمان لیگ و کمیته مسابقات نیز در هفته اخیر و در بازی های حساس مشکلاتی داشتیم و بر این اساس لزوم تقویت این بخش ها هم به صورت جدی لازم به نظر می رسد. از سوی دیگر لزوم تقویت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز موضوع بسیار حائز اهمیتی است که در این باب کمیته انضباطی با صدور آرای بازدارنده و سریع می تواند از وقوع مباحث این چنینی جلوگیری کند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10329

به "توضیحات تورک درباره جلسه رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات تورک درباره جلسه رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید