تشریح جزئیات بسته تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از شتاب دهنده ها

به گزارش مهسان بلاگ، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات ارائه بسته تسهیلات صندوق برای حمایت از شتاب دهنده های دانش بنیان را تشریح کرد.

تشریح جزئیات بسته تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از شتاب دهنده ها

سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت بسته های فناور در حوزه های مختلف صنعت و فناوری و توسعه جریان شکل گیری شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور برنامه ویژه ای برای حمایت از شتاب دهنده های دانش بنیان تدارک دیده است، این برنامه ها متناسب با احتیاجها و ماهیت فعالیت شتاب دهنده های دانش بنیان طراحی و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه یکی از احتیاجهای اصلی شتاب دهنده های دانش بنیان تامین فضای استقرار آنها به ویژه در شهرهای بزرگ و کلان شهرها است، گفت: به منظور برطرف این احتیاج، صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات ویژه ای برای تامین 70 درصد ودیعه رهن، فضای استقرار شتاب دهنده های دانش بنیان بدون بهره در نظر گرفته است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: همچنین شتاب دهنده های دانش بنیان می توانند برای انجام تعمیرات احتاقتصادی و آماده سازی فضای استقرار خود نیز از تسهیلات کم بهره، صندوق نوآوری وشکوفایی استفاده نمایند.

ملکی فر ادامه داد: یکی دیگر از محورهای حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شتاب دهنده های دانش بنیان اعطای تسهیلات کم بهره برای تجهیز شتاب دهنده هاست. زیرا به ویژه شتاب دهنده های تخصصی در حوزه فناوری های سخت احتیاجمند تجهیزات آزمایشگاهی برای توسعه پروتوتایپ محصولات فناورانه است.

وی گفت: یکی از خدمات اصلی شتاب دهنده ها به هسته های فناور و نوآوری که میزبان آنها هستند تامین سرمایه بذری است. بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد با ارائه تسهیلات کم بهره شتاب دهنده های دانش بنیان را در تامین سرمایه بذری مورد احتیاج هسته های فناور و نوآور کمک دهد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در انتهای هر یک از چرخه ها یا سیکل های شتاب دهی، شتاب دهنده ها می کوشند همزمان با خروج هسته های فناور و نوآور پیروز سرمایه مورد احتیاج برای توسعه آنها را تامین نمایند، صندوق نوآوری و شکوفایی در چارچوب همکاری با صندوق های پژوهش و فناوری تسهیلات کم بهره ای را به منظور تامین اقتصادی اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور در اختیار آنها قرار داده است و انتظار می رود این تسهیلات که با احتساب خط اعتباری حدود هزار میلیارد تومان احتیاج شتاب دهنده های دانش بنیان به سرمایه خطرپذیر در انتهای چرخه های شتاب دهی را به کلی مرتفع سازد.

ملکی فر گفت: همچنین مجتمع نوآری و شکوفایی با دارا بودن فضاهای مناسب برای برگزاری رویدادها و همایش ها آمادگی دارد تا رویدادهای استارت آپی و ارائه به سرمایه گذار را به طور رایگان یا با تخفیف های ویژه میزبانی کند.

انتهای پیغام/

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8712

به "تشریح جزئیات بسته تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از شتاب دهنده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات بسته تسهیلات صندوق نوآوری برای حمایت از شتاب دهنده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید