تحرکات مشکوک و خطرناک در مرزهای عراق و سوریه

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، یک نماینده مجلس عراق از تحرکات نظامی مستمر چهار طرف در مرزهای عراق با سوریه اطلاع داد.

تحرکات مشکوک و خطرناک در مرزهای عراق و سوریه

مختار الموسوی نماینده مجلس عراق امروز یکشنبه اظهار داشت: نیروهای آمریکایی و ترکیه و گروههای وابسته به ارتش موسوم به آزاد سوریه به علاوه پ ک ک همگی در مرز عراق با سوریه در استان نینوا حضور دارند.

وی اضافه کرد: این منطقه مرزی با این حضور نظامی آلوده شده است و بعضی از این نیروها به راحتی از مرز عراق خارج و یا به آن وارد می شوند و به نظر می رسد که این تحرکات به دور از چشم دولت عراق است.

از سوی دیگر پایگاه المعلومه هم به نقل از مختار الموسوی آورده است: اطلاعات امنیتی به دست آمده از این تحرکات، حاکی از هدف آمریکا برای اجرای طرحی در نزدیکی مرز سوریه است. آمریکا فعالیت هایی را به منظور سیطره بر بخش هایی از مناطق مرزی عراق و سوریه انجام می دهد، در حالی که نیروهای ترکیه برای تسلط بر مناطق سنجار و البعاج نقشه کشیده اند. آمریکا پایگاههای بزرگش در عراق را با قصد ترک کردن احداث نکرده است. واشنگتن و آنکارا با هدف استقرار نیروهای خود، بر بعضی از مناطق نزدیک در مرز عراق و سوریه تسلط یافته اند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44329

به "تحرکات مشکوک و خطرناک در مرزهای عراق و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات مشکوک و خطرناک در مرزهای عراق و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید