تاکید ریاست اجرایی دولت افغانستان بر ادامه کار حکومت وحدت ملی

به گزارش مهسان بلاگ، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی که برای تشکیل حکومت سرپرست کوشش می نمایند، ریاست اجرایی این کشور با استقبال از حکم دادگاه عالی بر ادامه کار حکومت وحدت ملی تاکید نمود.

تاکید ریاست اجرایی دولت افغانستان بر ادامه کار حکومت وحدت ملی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دوره کاری حکومت وحدت ملی افغانستان در خردادماه سالجاری خاتمه خواهد یافت و ادامه کار حکومت وحدت ملی غیرقانونی خواهد بود.

اما دادگاه عالی افغانستان ادامه کار اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور این کشور را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و معین رئیس جمهور جدید تمدید نموده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری این کشور با چهار ماه تاخیر در مهر ماه سالجاری برگزار گردد.

ریاست اجرایی دولت افغانستان از این اقدام دادگاه عالی برای تمدید دوره کاری حکومت وحدت ملی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور استقبال نموده است.

فریدون خوزون معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان بیان کرد که بر اساس تفسیر شورای دادگاه عالی این کشور دوره کاری حکومت وحدت ملی تا زمان شروع به کار رئیس جمهور جدید ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافقنامه سیاسی تشکیل شده است و ریاست اجرایی دولت افغانستان نیز سهم 50 درصدی در قدرت دارد.

بنابر این تمدید دوره کاری حکومت وحدت ملی به نفع عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان است.

این در حالی است که پیش از این نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادامه کار اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور پس از خردادماه را غیر قانونی بیان کردند.

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواهان تشکیل حکومت سرپرست دراین کشور هستند تا زمینه برگزاری انتخابات فراهم گردد زیرا از نظر آنها اشرف غنی و عبدالله کوشش دارند تا از امکانات دولتی در راستای پیروزی در انتخابات استفاده نمایند.

نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تفسیر دادگاه عالی از قانون اساسی مبنی بر ادامه کار رئیس جمهور غنی را از خردادماه یک تفسیر سیاسی عنوان می نمایند.

آنها تصریح کردند که این تفسیر از ماده 61 قانون اساسی بر اثر فشارهای انجام شده از سوی ارگ ریاست جمهوری این کشور انجام شده است.

کارشناسان بر این باورند که این اقدام دادگاه عالی استقلال قوه قضایی این کشور را زیر سوال برده زیرا تمدید دوره کاری حکومت وحدت ملی زمینه استفاده از امکانات دولتی در انتخابات را فراهم خواهد نمود.

.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8410

به "تاکید ریاست اجرایی دولت افغانستان بر ادامه کار حکومت وحدت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ریاست اجرایی دولت افغانستان بر ادامه کار حکومت وحدت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید