بازار داغ اتهام زنی ها در ونزوئلای خاموش

به گزارش مهسان بلاگ، خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا می گوید، 17 نفر در ونزوئلا بر اثر خاموشی هایی که از عصر پنجشنبه گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد، جان باخته اند و دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا قاتل این 17 نفر است. او دیروز دوشنبه قصد داشت مجلس ونزوئلا را ترغیب کند که در کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

بازار داغ اتهام زنی ها در ونزوئلای خاموش

این در حالی است که مادورو روز شنبه در جمع حامیانش عامل خاموشی ها را یک حمله سایبری بین المللی به رهبری دولت امریکا و اپوزیسیون ونزوئلا دانست و تقصیرها را به گردن گوایدو انداخت.

به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، گوایدو روز یکشنبه به وقت محلی درباره خاموشی های ونزوئلا گفت، در 16 ایالت این کشور اصلاً برق نیست و در 6 ایالت به صورت نصفه و نیمه برق وجود دارد. این مسأله باعث شده بخش خصوصی دست کم 400 میلیون دلار متضرر گردد. او با بیان اینکه اپوزیسیون قتل 17 نفر به خاطر خاموشی ها را ثبت نموده است، گفت: من نمی توانم اینها را چیزی جز قتل بنامم. تصور کنید اگر در کشورتان از خواب بیدار شوید و با این خبر روبرو شوید که 4 روز برق ندارید به خاطر اینکه آنها از نیروگاه های برق دزدی نموده اند و 17 نفر به خاطر بی برقی مرده اند؛ آیا این جنایت نیست؟ البته سی ان ان در گزارش خود نوشت، نمی تواند به طور مستقل مرگ 17 نفر در ونزوئلا به خاطر بی برقی را تأیید کند.

گوایدو روز یکشنبه در مصاحبه با سی ان ان از هتلی در پایتخت ونزوئلا که اتفاقاً آن هتل هم برق نداشت و بشدت گرم بود، گفت: ونزوئلا همین حالا کاملاً فروپاشیده است. هیچ خدماتی در بیمارستان ها نیست. اینها بهترین بیمارستان های پایتخت بودند. اگر وضعیت پایتخت این گونه است پس وضعیت جاهای دیگر ونزوئلا که از قبل هم خاموشی های دوره ای داشتند و در این خاموشی های دوره ای یا اصلاً سوخت نداشتند یا کمی سوخت داشتند، چیست. آنها بدون مایحتاج اولیه زندگی و حمل و نقل عمومی چه کار می نمایند. من با قبول مسئولیت تمام و کمال حرفم می گویم که ونزوئلا در حال حاضر فروپاشیده است.

رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا همچنین در یک کنفرانس خبری گفت، روز دوشنبه (دیروز) از مجلس ونزوئلا درخواست خواهد نمود که در کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کند. او همچنین گفت، با آلمان، ژاپن، برزیل و کلمبیا گفت و گوهایی داشته و از آنها خواسته از او حمایت نمایند. گوایدو توضیح داد، سازمان های چندملیتی 1.5 میلیارد دلار برای زیرساخت های خدماتی ونزوئلا اختصاص داده اند. او اما هیچ اشاره ای به این موضوع که این پول الان کجاست و چگونه قرار است در دسترس قرار بگیرد، نکرد. گوایدو همچنین بار دیگر از ارتش خواست دست از مخفی کردن دیکتاتور [مادورو] بردارد. این اظهارات گوایدو علیه دولت کاراکاس در حالی است که مادورو روز شنبه در جمع حامیان خود امریکا را متهم کرد که با خرابکاری در شبکه برق ملی ونزوئلا باعث خاموشی ها در این کشور شده است. او گفت تقریباً 70 درصد برق مورد احتیاج کشور عصر روز آدینه در کشور تأمین و ذخیره شده بود اما یک حمله سایبری بین المللی به رهبری دولت امریکا و اپوزیسیون ونزوئلا همه چیز را بهم ریخت. او همچنین اعلام نمود گام اولش برای مقابله با این حمله سایبری، پاک کردن شرکت ملی برق ونزوئلا از وجود خائنان و نفوذی ها بود. امریکا البته اتهام های مادورو را رد می نماید و مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در یک پیغام توئیتری در واکنش به سخنان مادورو نوشت: خاموشی ها و خساراتی که به مردم ونزوئلا وارد شده به خاطر امریکا نیست؛ به خاطر کلمبیا نیست؛ به خاطر اکوادور یا برزیل، اروپا یا هر جای دیگری نیست. کمبود برق و گرسنگی مردم نتیجه ناکارآمدی رژیم مادورو است. گوایدو هم روز یکشنبه به سی ان ان گفت، اتهام هایی که مادورو علیه امریکا مطرح می نماید پایه و اساس ندارد زیرا نیروگاه اصلی برق ونزوئلا کاملاً فرسوده است و با سیستم آنالوگ کار می نماید که به هیچ شبکه اینترنتی متصل نیست و در نتیجه اتهام حمله سایبری به این نیروگاه بی اساس است. او اضافه کرد: ما در میانه یک فاجعه هستیم که بر اثر طوفان و سونامی رخ نداده بلکه محصول ناکارآمدی، ناتوانی و فساد رژیمی است که زندگی مردم ونزوئلا برایش هیچ اهمیتی ندارد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6779

به "بازار داغ اتهام زنی ها در ونزوئلای خاموش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ اتهام زنی ها در ونزوئلای خاموش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید