اطلاعات کاربران اپلیکیشن های وی پی ان و بلاکر در دسترس هکرها قرار می گیرد

به گزارش مهسان بلاگ، برنامه هایی با عنوان وی پی ان امنیت کاربران را به شدت در معرض خطر قرار داده و فرصت مناسبی در اختیار هکرها می گذارد.

اطلاعات کاربران اپلیکیشن های وی پی ان و بلاکر در دسترس هکرها قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از تک چرچ، تحقیقات جامعی از سوی شرکت های صاحب نام در حوزه امنیت شبکه نشان می دهد اپلیکیشن های با عنوان وی پی ان (VPN) و اد بلاکر (ad-blocker) که هم اکنون به طور گسترده ای در انواع فروشگاه های مجازی و سایت های اینترنتی وجود دارد به طور فزاینده ای ایمنی دستگاه های مختلف را پایین آورده و شرایط را برای نفوذ هکرها به سادگی فراهم می نمایند.

بدون شک مهم ترین دغدغه همه کاربران تلفن همراه، تبلت، رایانه و سایر دستگاه های هوشمند، حفظ حریم خصوصی و تأمین امنیت سایبری در سراسر وب است. به طورکلی همه شرکت های فناوری کوشش می نمایند تا این مهم را به کامل ترین شکل ممکن محقق سازند ولی در این میان بعضی از برنامه نویسان با فراوری اپلیکیشن های مخرب و با سوءاستفاده از احتیاج مردم اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می برند.

وی پی ان ها و اد بلاکرها در دستگاه های هوشمند میلیون ها کاربر نصب است و کاربر به محض اتصال به این برنامه ها عملاً کلید ورود به حریم شخصی و داده های موجود درگوشی در اختیار سرورهای نامعلوم در کشورهای بیگانه قرار می گیرد. این نرم افزارها به طور گسترده ای در همه محل های خرید و دانلود برنامه های رایانه ای وجود دارند.

به عنوان مثال گوگل به تازگی اعلام نموده است 20 عدد از وی پی ان ها و اد بلاکرهای غیرمطمئن را مسدودسازی و از فروشگاه مجازی خود حذف نموده است. گزارش های مردمی نشان می دهد این برنامه ها علاوه بر عملکرد ضعیف در ارائه خدمات، شرایط نفوذ هکرها را نیز به سادگی فراهم می نمایند.

علاوه بر گوگل، اپل نیز کوشش برای شناسایی وی پی ان های آسیب زننده را شروع نموده و از کاربران سیستم عامل iOS خواسته است تا حد ممکن از این اپلیکیشن ها استفاده ننمایند. به نظر می رسد این دسته از نرم افزارها به جای یاری به کاربر برای رسیدن به محتوای موردنظر خود تنها او را در معرض خطر قرار می دهد.

انتهای پیغام/4144/

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42447

به "اطلاعات کاربران اپلیکیشن های وی پی ان و بلاکر در دسترس هکرها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کاربران اپلیکیشن های وی پی ان و بلاکر در دسترس هکرها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید