اسرار رفتار هایی از انسان که علم توضیحی برای آن ها ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، در این مقاله، برخی از اسرار رفتار های انسان را بیان خواهیم کرد که علم نمی تواند توضیحی برای آن ها بدهد. ده چیز که در مورد انسان ها درک نمی کنیم.

اسرار رفتار هایی از انسان که علم توضیحی برای آن ها ندارد

به گزارش ، دانشمندان توانسته اند اتم را بشکافند، انسان ها را به کره ماه بفرستند و DNA های ساخته شده را کشف کنند، اما بعضی از رمز و راز رفتار انسان ها است که آن ها به طور کامل توضیح برایشان ندارند. چرا خواب می بینیم، یکدیگر را می بوسیم، شرمنده می شویم و یا خجالتی هستیم؟ این ها همان رفتار های انسان ها هستند، که هنوز دانشمندان درباره ماهیت آن ها سرنخی پیدا نکرده اند. در این مقاله همراه وینوک باشید تا با اسرار این رفتار ها آشنا شوید.

تجربه حس ترس، راحت نبودن و یا دست پاچگی همه در خجالت است. زمانی که فردی نزدیک به شخصی است یا قصد نزدیک شدن به افراد دیگر، به ویژه در موقعیت های جدید و یا با افراد نا آشنا را داشته باشد خجالت است که خود را نشان می دهد. خجالت ممکن است از صفات ژنتیکی باشد، محیطی باشد که فرد در آن بزرگ می شود و همچنین از تجربیات شخصی می آید.

نقاشی، پایکوبی، مجسمه سازی و موسیقی می تواند معادل دم طاووس زیبا هستند و خصلت بالقوه خوب هر فرد را نشان می دهد. با این حال، هنر همچنین می تواند ابزاری برای گسترش دانش و یا به اشتراک گذاری تجربه باشد.

به عنوان مثال، مطالعه ای از جفری میلر در دانشگاه نیومکزیکو نشان می دهد که زنان در زمانی که در اوج حس پرثمر بودن هستند خلاقیت را بر دستیابی به پول ترجیح می دهند. بعضی دیگر معتقدند که قدم گذاشتن در جهت جستجوی تجربیات زیباشناسی به منظور تشویق ما برای یادگیری در مورد جنبه های مختلف جهان است که مغز ما زمان تولد آن را درک نخواهد کرد.

نوجوانی مرحله گذر از مرحله فیزیکی و روانی انسان است که معمولا از دوره بلوغ تا بزرگسالی اتفاق می افتد. دوره نوجوانی بیشتر در ارتباط با سال های 13 تا 19 سالگی است. در این دوره هیچ فردی تاب تحمل رفتار های غیر قابل پیش بینی و رنج آور آن ها را ندارد. بعضی معتقدند این دوران کمک می کند تا مغز ما خود را قبل از بزرگسالی سازماندهی مجدد کند یا اینکه قبل از قبول مسئولیت در رفتار تجربه کسب شود.

طبق مطالعه انجام شده، از هر چهار نوجوانان یک نفر عادت کردن انگشت درون بینی را دارد که به طور متوسط چهار بار در روزاین عمل را انجام می دهد. عادتی غریب، اما رایج است که نوجوانان انگشتان خود را درون بینی می کنند و مایع درون آن را می خورند، که تقریبا هیچ مزیت تغذیه ای ندارد. پس چرا یک چهارم نوجوانان این کار را انجام می دهند؟ به طور متوسط چهار بار در روز؟ بعضی فکر می کنند که این رفتار سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

خرافات یک باور غلط برای اعتقاد به رابطه علت و معلول ماورا الطبیعه است. این یعنی یک اتفاق بدون هیچ گونه فرایند فیزیکی به علت اتفاق دیگری منجر می شود که دو اتفاق را به هم مرتبط می کند. مانند طالع بینی، فال، جادوگری، و ... که با علم طبیعی تناقض دارند. عادت های غیر معمول، اما دلگرم کننده که هیچ معنایی در فرایند تکاملی ندارند. به نظر می رسد که مذهب با این رفتار ارتباط مستقیم دارد.

انجام اعمال خوب بخشی از طبیعت انسانی است. آن ها در انجام این کار ها تصمیم گیرنده نیستند. نوع دوستی و از خود گذشتگی اصل یا تمرین نگرانی برای رفاه دیگران است. این فضیلت سنتی در بسکمک از فرهنگ ها است و جنبه اصلی سنت های مختلف مذهبی است.

اگرچه مفهوم دیگران که نگران آن می شویم می تواند در بین فرهنگ ها و ادیان متفاوت باشد. با همه اینها، هدف از کمک به دیگران چیست؟ آیا تضمین می شود که نفعی از آن دریافت کنیم. رابرت تیبورز از دانشگاه Rutgers در نیوجرسی عنوان می کند که انتخاب غریزی اجداد ما برای کمک به دیگران به نفع ما بوده است. اگر چه این گرایش در جهانی که ما در حال توسعه آن هستیم در حال نابودی است.

خنده واکنش غیر ارادی به محرک های داخلی یا خارجی است. خنده ممکن است از انجام کار هایی مانند غلغلک یا شنیدن داستان ها یا خاطرات طنز ناشی شود. این یک حالت دیداری از تعدادی از حالت های احساسی مثبت مانند خوشی، نشاط، شادی، آرامش روح و ... است.

در بعضی موارد ممکن است ناشی از اختلالات عاطفی متضاد مانند خجالت، پوزش، پریشانی یا خنده حسودانه شود. خنده باعث افزایش سطوح اندورفین و احساس خوب می شود و به ما در برقراری ارتباط با دیگران کمک می کند. از خنده می توان برای دور کردن مردم از مسائل استفاده کرد.

این یک ویژگی منحصر به فرد انسان است. سرخ شدن، عملی ناخواسته بر روی چهره است که به دلیل خجالت یا استرس عاطفی ناشی می شود. همچنین این عمل از دوست داشتن و یا از نوعی تحریک عاشقانه نمایان می شود.

تصور می شود که این رفتار از فالیت زیاد دستگاه عصبی سمپاتیک است. چارلز داروین تلاش کرد توضیح دهد که چرا در سیر تکاملی ما زمانی که ما دروغ می گوییم سرخ می شویم که این عمل به دیگران درباره دروغ گفتن ما هشدار می دهد. او این رفتار انسان را خاص ترین و مهم ترین حالت انسان می داند. با این حال، بعضی فکر می کنند که سرخ شدن عکس العملی در مقابل خشم از دیگران است که با گذشت زمان با احساسات دیگری مانند گناه و خجالت همراه شده است.

رویا، تجربه رو به رو شدن با تصاویر، صدا ها یا احساساتی است که در طول خواب می بینیم. رویا ها به ما در فرایند تکامل و تقویت احساساتمان بدون وجود استرس کمک می کنند. همچنین به کمک حافظه در حل مسائل تاثیر دارند.

بهتر است پس از بیدار شدن از خواب فهرستی از کلمات و حلقه های مرتبط در رویا را بخاطر بیاوریم. اخیرا کشف شده است که ما حتی در خارج از REM sleep نیز خواب می بینیم. REM sleep یا خواب همراه با حرکات سریع چشم نوعی خواب است که در آن بدن در حالت خواب عمیق است، ولی واکنش مغز در حالت بیداری. در این حالت خواب ها و رویا ها شامل داستان های طولانی با احساسات بیشتری است، در حالی که رویا ها غیر از خواب همراه با حرکات سریع چشم اغلب درگیر تعاملات محبت آمیز است.

در تئوری سیگموند فروید عنوان می شود که خواب یا رویا بیان خواسته های ناخودآگاه ما است که به طور کلی در زمان بیداری دیده نمی شود. در واقع رویا به ما کمک می کند تا احساسات را پردازش کنیم. اما دلیل اینکه چرا ما آن ها را به صورتی عجیب و غریب می بینم درک نمی شود و به درستی درباره آن توضیح داده نشده است.

منبع: وینوک

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40667

به "اسرار رفتار هایی از انسان که علم توضیحی برای آن ها ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار رفتار هایی از انسان که علم توضیحی برای آن ها ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید