از غیبت محمدرضا احمدی در آنتن زنده تا بی نیازی به سانسور

به گزارش مهسان بلاگ، تهیه کننده برنامه آسیا سه از اتفاقات پشت صحنه این برنامه در طول مدت برگزاری مسابقات جاکارتا، پوشش 95 درصدی بازی هایی که شبکه سه سیما برای پخش آنها برنامه ریزی نموده بود، حاشیه های مربوط به حق پخش بازی ها و همچنین پوشش مسابقات بانوان و اعزام بانوان گزارشگر به بازی های آسیایی سخن گفت.

از غیبت محمدرضا احمدی در آنتن زنده تا بی نیازی به سانسور

بهزاد کاویانی که این بار به عنوان تهیه کننده و نه مجری، برنامه آسیا سه را برای شبکه سه سیما تدارک دیده بود، در گفت وگویی با خبرنگاران درباره پوشش بازی های آسیایی، اظهار کرد: فلسفه کار ما این بود که بازی های مهم ایران و بازی هایی که تیم کشورمان به فینال راه یافته بود، مثل کشتی را پخش کنیم. مابقی بازی ها را نیز شبکه ورزش پوشش دهد. شبکه ورزش سیما هم همه بازی ها را پوشش داد و فکر نمی کنم بازی را از دست داده باشیم.

چرا از برخی مسابقات مهم ملی جا ماندیم؟

او در پاسخ به اینکه علت پوشش ندادن برخی مسابقات آسیایی که در آن صاحب مدال هم شدیم، اظهار کرد: علت پخش نکردن، به خود کشور میزبان برمی گردد و اینکه رادیو و تلویزیون کشور میزبان این مسابقات را پوشش نداده است. مثل مسابقات اول و دوم تیم والیبال کشورمان که فقط بازی های سالن اصلی پوشش داده می شد. اما اینکه ما بازی ها را دریافت کنیم و آنها را پخش نکنیم، به این شکل نبوده است؛ البته شبکه ورزش کل مسابقات کشورهای دیگر را هم پخش کرد؛ بنابراین با این تقسیم کار یادم نمی آید چیزی را از دست داده باشیم.

احتیاج به سانسور نبود

تهیه کننده برنامه آسیا سه درباره نحوه سانسور مسابقات آسیایی و استفاده از تصاویری که در مقاطعی چندان به نظر حرفه ای نمی آمد، شرح داد: سانسور کردن جزو مسؤولیت ما نیست و کار دوستان در قسمت پخش است. ولی از نظر این مسائل مسؤولان پخش خیلی ابراز رضایت می کردند به دلیل اینکه اندونزی یک کشور مسلمان بوده است و مشکل تصویری وجود نداشت که بچه ها تصاویر را تغییر دهند.

او درباره پخش تصاویر بی ربط در حین پخش زنده برخی مسابقات هم شرح داد: شاید علت این کار به این دلیل بوده است که تصاویر از کشور میزبان، جاکارتا قطع می گردیده و مسؤولان پخش مجبور می شدند تصویری به جای آن بگذارند. اما به طور کلی مشکل سانسور کردن نداشتیم. در واقع احتیاجی به سانسور کردن نداشتیم.

کاویانی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره اعزام بانوان گزارشگر به مسابقات آسیایی که به پخش پررنگ تر بازی های مربوط به بانوان در تلویزیون منجر شد نیز اظهار کرد: از شبکه سه سیما همکار ما خانم هاشمی برای گزارش بازی های بانوان اعزام شدند. ما سعی کردیم با حضور گزارشگران خانم پوشش مسابقات بانوان را به شکل بهتری داشته باشیم. در بازخوردهایی که داشتیم این اتفاق رضایت بخش بود.

او درباره برنامه آسیا سه نیز گفت: با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفت ما از مدت ها قبل از آغاز بازی برنامه ریزی کردیم. بازی ها هم به این گونه پوشش داده می شد که بخشی از مسابقاتی که زنده بودند، در استودیوی جداگانه پخش می شد و برنامه های تحلیل هم در دکور جداگانه ای بود که در آنجا از حضور مهمانان و کارشناسان استفاده می کردیم. آیتم های روز را پخش می کردیم، گزارش های روز را از جاکارتا پخش می کردیم و با دفتری که در اندونزی داشتیم، ارتباط برقرار می کردیم.

در زمینه حق پخش بازی ها شرحی ندارم

او درباره دشواری های تهیه برنامه آسیا سه نیز گفت: این دفعه کار ما سخت تر بود به دلیل اینکه بازی ها در یک شهر متمرکز نبود و این کار ما را سخت تر می کرد اما به هر حال سعی می کردیم در مجموع آن چیزی که برنامه ریزی نموده بودیم، به آن برسیم. این برنامه نیز فردا به انتها خواهد رسید.

کاویانی درباره حاشیه های مربوط به خریداری نکردن حق پخش بازی ها نیز اظهار کرد: من در این زمینه شرحی ندارم اما اگر دقت کنید، در شبکه سه خط اصلی بازی ها مهم بود. در این شبکه چیزی ندیدیم و سکویی یا مصاحبه ای وجود نداشت که با موبایل برای ما ارسال گردد و در واقع ارتباط اینترنتی نداشتیم و چه در خود مسابقات، چه سکو و چه حواشی که به دست ما رسید، تماما از خط اصلی مسابقات استفاده کردیم. گزارش هایی هم که از دفتر برای ما ارسال می کردند، ارتباط مستقیمی بود که در آن گزارشگران اعزامی تلویزیون می گرفتند و ارسال می کردند. اینکه یک جایی ممکن بود دوستان مصاحبه اختصاصی داشتند جدا از اینکه در خط مسابقات حضور داشته باشند، داستانی جداگانه دارد.

هیچ منعی برای پوشش مسابقات بانوان نداشتیم

او درباره پخش مسابقات بانوان و اینکه با چه خط قرمزهایی روبرو بوده است؟ شرح داد: ما هیچ منعی راجع به پوشش مسابقات بانوان نداشتیم تا آنجا که تصاویر به دستمان می رسید و بانوان ایرانی به فینال می رفتند، شبکه سه این مسابقات را پوشش می داد. فکر نمی کنم مسابقه ای از بانوان باشد که به فینال رفته باشد و ما پخش ننموده باشیم. به جز یکی، دو مورد که از نظر استانداردهای پخش غیرقابل پخش بود. ما حتی در دعوت از مهمانان نیز سعی کردیم سهم بیشتری را برای بانوان قائل شویم.

کاویانی درباره اینکه چند درصد از مسابقات آسیایی در شبکه سه سیما پوشش داده شد، اظهار کرد: تمام مسابقات مهم و مسابقات فینال استادیوم ها از شبکه سه پخش شد. در شبکه ورزش نیز به جرأت این را می توانم بگویم که از ساعت های ابتدایی آغاز بازی ها تا آخرین دقایقی که بازی ها برگزار می شد، این مسابقات پخش می شد. تقریبا بالای 95 درصد برنامه ریزی هایی که برای پخش داشتیم، پوشش داده شد به غیر از یکی، دو مورد که آن هم مشکل پخش از کشور میزبان بود.

ماجرای غیبت محمدرضا احمدی در آنتن زنده

کاویانی در انتها این گفت وگو با بیان اینکه برنامه آسیا سه آن طور که از بیرون نظارتی نسبت به آن بوده است، خروجی رضایت بخشی داشته است، اعلام کرد: این مسابقات اولین تجربه برنامه ورزشی من بود که در آن تهیه کننده بودم و کار اجرا را بر عهده نداشتم. ابتدا فکر می کردم برایم سخت است اما آقای محمدرضا احمدی به خوبی حق مطلب را ادا کردند. با توجه به اینکه در این برنامه باید به 35 رشته ورزشی می پرداختیم آقای احمدی به خوبی توانست از پس اجرا بربیاید.

او سپس با اشاره به یکی از حواشی این برنامه که در آن محمدرضا احمدی نتوانست خود را به آنتن برساند و خود او این برنامه را اجرا کرد، گفت: در ارتباط با پخش یکی از برنامه ها به دلیل اینکه آقای احمدی نتوانست خود را به برنامه برساند من مجبور شدم برنامه را اجرا کنم اما 99 درصد برنامه را محمدرضا احمدی اجرا کرد؛ او خستگی ناپذیر بود.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1054

به "از غیبت محمدرضا احمدی در آنتن زنده تا بی نیازی به سانسور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از غیبت محمدرضا احمدی در آنتن زنده تا بی نیازی به سانسور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید