آشنایی با جذاب ترین موزه های آنکارا

به گزارش مهسان بلاگ، اگر به تاریخ علاقمند هستید و قصد سفر به آنکارا را دارید، با موزه های دیدنی و بی نظیر این شهر که نباید بازدید آن ها را از دست دهید، آشنا شوید.

آشنایی با جذاب ترین موزه های آنکارا

آنکارا یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود که سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است، شهری قدیمی با اصالت که برای مسافران می تواند بهترین انتخاب باشد. ما نیز در این مقاله سعی نموده ایم، موزه ها را به عنوان مکان های دیدنی آنکارا به شما معرفی کنیم.

موزه جنگ استقلال

این موزه اسناد، عکس ها و وسایلی از جنگ استقلال ترکیه را به نمایش عموم در آورده است. با سر زدن به موزه جنگ استقلال ترکیه می توان به تاریخ ترکیه و رخدادهای آن پی برد. علاوه بر این نقاشی های روغنی موجود از 1918 تا 1923 در راهروهای این موزه از نکات جالب توجه برای بازدیدنمایندگان به شمار می روند که حوادث سال های مختلف را به تصویر کشیده اند. بعضی از وسایل شخصی آتاتورک هم در اتاق مدیریت موزه نگهداری می شوند.

موزه زندان اولوجانلار

از خاص ترین مکان های دیدنی آنکارا برای گردشگران است. جالب است بدانید که موزه زندان اولوجانلار بیش از 81 سال محل اقامت روزنامه نگاران و فعالان سیاسی ترکیه مانند بولنت اجویت بود. در این موزه می توان تصاویری را دید که توسط زندانیان بر روی دیوار کشیده شده اند و همچنین از وسایل شخصی آن افراد دیدن کرد. چوبه دار واقعی در حیاط این موزه هم سال ها مورد استفاده قرار گرفته است.

موزه ایالتی هنر و مجسمه سازی ترکیه

دوستداران به هنر نبایستی این موزه دیدنی آنکارا را از دست بدهند. با بازدید از موزه هنر آنکارا می توان مجموعه ای غنی و با ارزش از هنر اواخر قرن نوزدهم تا به امروز را مشاهده کرد. نمایشگاه های موقت مختلفی هم از سراسر جهان در این موزه برگزار می شود. علاقمندان به هنر هم می توانند در کلاس های آموزشی موزه هنر و مجسمه آنکارا شرکت نمایند.

موزه فضای باز آلتینکوی

از جالب ترین جاهای دیدنی آنکارا برای افرادی است که دلشان می خواهد با زندگی روستاییان قدیمی آشنا شوند. در این موزه می توان محصولات محلی و روستایی را نیز تهیه کرد.

موزه تمدن آناتولی

موزه تمدن آناتولی را می توان در بازار و کاروانسرای قدیمی پیدا کرد. برای ساخت ساختمان های اداری، موزه و کتابخانه بازسازی شده است. با بازدید از این موزه دیدنی در آنکارا می توانید اشیای باستان شناسی آناتولی از دوران پارینه سنگی گرفته تا دوره امپراطوری عثمانی ببینید.

موزه جمهوری

ساختمان موزه در سال 1981 به سبک نئوکلاسیک ترکی طراحی و بنا شده و به دلیل اینکه از سال 1924 تا 1960 میلادی میزبان مجلس ترکیه بوده، ساختمان دومین مجلس ترکیه نیز نامیده می شود. در این موزه می توان تصاویر رئیس جمهورها و وزیران سابق ترکیه را دید. علاوه بر این روند پیشرفت کشور نیز در موزه جمهوری به نمایش عموم درآمده است.

موزه اریمتان

بیش از دو هزار شی مانند مصنوعات شیشه ای، سنگ های قیمتی، سکه ها، جواهرآلات، مهرهای سنگی در این موزه از آنکارا نگهداری می شوند. جالب ترین اتفاق در موزه اریمتان برگزاری مجموعه ای از کنسرت های موسیقی مجلسی با عنوان موسیقی است که بازدیدنمایندگان می توانند مستمع این آثار موسیقی باشند.

موزه قوم نگاری آنکارا

بازدید از این مکان دیدنی آنکارا شما را با فرهنگ های مرتبط با تمدن ترک آشنا می نماید. معمار معروف ترک عارف حکمت کویون اوغلو بین سال های 1925 تا 1928 این ساختمان را طراحی نموده است. تمام اشیای موجود در این موزه و فرش ها و صنایع دستی بیانگر فرهنگ غنی ترکیه هستند.

موزه نیروی هوایی آنکارا

از مکان های دیدنی آنکارا به شمار می رود که هدف از ایجاد آن به اشتراک گذاری تاریخ پرفراز و نشیب هواپیمایی ترکیه برای نسل های آینده و بازدیدنمایندگان بوده است. اسناد و عکس های مربوط به اداره هواپیمایی ترکیه و آژانس هوایی ترکیه در موزه به نمایش عموم در آمده اند. لباس های فرم، گواهی نامه ها و مدال های مربوط به نیروهای هوایی نیز در سالن های این موزه نگهداری می شوند.

موزه چنگلهان راحمی

تاریخ تأسیس موزه چنگلهان راحمی به سال 2005 بازمی شود. موزه ای صنعتی که روبروی قلعه آنکارا در کاروانسرایی بازسازی شده و در منطقه ای تاریخی قرار گرفته است. با رفتن به این موزه می توان از گالری فرش، نمایشگاه های دارویی و ماشین آلات کشاورزی دیدن کرد.

موزه هنرهای مدرن

از جاهای دیدنی و به خصوص آنکارا بوده که از سال 2010 میلادی هنر مدرن خیره نماینده ای را پیش روی افراد به نمایش درآورده است. موزه هنرهای مدرن ترکیه در یک کارگاه سابق راه آهن واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15486

به "آشنایی با جذاب ترین موزه های آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جذاب ترین موزه های آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید