آخرین شرایط بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: این روزها شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را تحت شعاع قرار داده و به این مشاغل زیان وارد کرده است. بازار خودرو هم که تا یک ماه پیش شاهد اوج گیری قیمت ها بود، این روزها با کاهش نسبی قیمت ها روبرو بود، اما همچنان بسیاری از افراد برای خرید خودرو تردید دارند. البته این تردید تا حدودی نیز به شیوع ویروس کرونا مربوط می شود. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو معتقد است که کرونا قیمت خودرو را پایین آورده، اما کسی جرات خرید خودرو ندارد.

آخرین شرایط بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خودروبانک، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد شرایط بازار خودرو گفت: شیوع ویروس کرونا بر بازار خودرو تاثیرگذار بوده و از ابتدای اسفندماه فرایند قیمتی خودرو کاهشی بوده، اما می توان گفت تقریبا هیچ تقاضایی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد. این نکته را نیز باید گفت که در بازار فعلی خریدار است که قیمت را مشخص می کند نه فروشنده، بنابراین می توان گفت که بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا در رکود سنگینی به سر می برد.

وی در ادامه افزود: بازار خودرو تقریبا از خردادماه و پس از افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت ماه، وارد رکود شد. البته همیشه قیمت خودرو افزایشی نبوده و در این میان کاهش هایی نیز صورت گرفت، اما در دی ماه با توجه به فضاسازی هایی که در فضای مجازی رخ داد، برخی از سودجویان قیمت ها را بالا بردند، اما در بازار خبری نبود. حتی شرایط به گونه ای شد که برخی از نمایشگاه داران هنوز نتوانسته اند خودروهای خود را به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه گفت: وقتی که محدودیت عرضه توسط خودروسازان صورت می گیرد یک سری از افراد از این فرصت استفاده و فضا را ملتهب می کنند. آن ها تعدادی خودرو می خرند و بعد از گذشت مدت زمانی خودروهای دپو شده را در حالی که بازار آشفته است به فروش می رسانند. لازم به ذکر است که این شرایط تقریبا در تمام طول سال 98 وجود داشت البته اخیرا جلوی اعلام قیمت در سایت های آگهی گرفته شده و تا حدودی فضای بازار آرام تر شده است.

موتمنی در پاسخ به این سوال که آیا الان فرصت مناسبی برای خرید خودرو است؟ گفت: شرایط بازار در حال حاضر برای خرید خودرو به خصوص با شیوع کرونا اصلا مناسب نیست. در بازار خودرو برای خرید نیاز به آرامش وجود دارد که هم اکنون شرایط خوبی نیست. اگر خودرویی خریداری شود نیاز به این وجود دارد که به تعویض پلاک و دفترخانه مراجعه شود. به دلیل کرونا و همچنین تردید در چنین فضاهایی کسی جرات خرید خودرو را ندارد. بنابراین می توان گفت با وجود این که قیمت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در بازار پایین آمده اما همچنان کسی خرید خودرو انجام نمی دهد.

وی در پایان شرح داد: قیمت خودرو به صورت روزانه توسط اتحادیه در سایت اعلام می شود. پیش از این نیز که سایت نبود، قیمت ها را در روزنامه ها اعلام می کردیم. اکنون هر کسی قصد خرید خودرو را دارد باید چندین مرتبه در مورد قیمت ها جستجو کند تا به یک قیمت مناسب برسد. البته به دلیل این که برخی از سایت ها علاقه به بالا بردن قیمت ها برای افزایش میزان بازدیدها داشتند یک رقابتی در اعلام قیمت ها به وجود آمده بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39731

به "آخرین شرایط بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بازار خودرو با شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید